13 oktober 2021

Soms toch langer uitstel van betaling belastingschuld  

Ondernemers die getroffen zijn door de coronacrisis, kunnen in sommige gevallen toch nog langer uitstel van betaling van hun belastingschuld krijgen. Het uitstel betreft belastingen die vanaf 1 oktober 2021 weer betaald hadden moeten worden.

Einde steunpakket

Vanaf 1 oktober zijn ook de algemene steunmaatregelen vanwege corona beëindigd. Ondernemers moeten daarom ook in beginsel vanaf 1 oktober hun nieuwe belastingschulden weer gewoon betalen. Omdat dit soms toch moeilijk is, is de nieuwe uitstelregeling in het leven geroepen.

Voorwaarden

Om voor de nieuwe uitstelregeling in aanmerking te komen, geldt een aantal voorwaarden. De belangrijkste zijn dat de betalingsproblemen veroorzaakt zijn door de coronacrisis, dat het bedrijf levensvatbaar is en dat je een verklaring meestuurt.

Verklaring

Is uw al opgebouwde belastingschuld samen met de nieuwe schuld meer dan € 20.000, dan is een derdenverklaring vereist. Is de totale schuld minder, dan mag u volstaan met een eigen verklaring. Uit de verklaring moet blijken dat je aan de voorwaarden van de fiscus voldoet en moet je een omschrijving geven van de aard van de betalingsproblemen.

Let op!

U kunt het uitstel van betaling aanvragen tot en met 31 januari 2022. De aanvraag heeft terugwerkende kracht tot 1 oktober 2021. Krijgt u ondertussen aanslagen en/of boetes en wordt aan uw aanvraag voor uitstel tegemoet gekomen, dan hoeft u deze niet te betalen.

Vragen uitstelregeling

Heeft u vragen over de nieuwe uitstelregeling? Neem dan contact met ons op.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Onbelast vergoeden verblijfskosten zonder bewijs, kan dat?

Onbelast vergoeden verblijfskosten zonder bewijs, kan dat?

26-07-2022

Je kunt de kosten van tijdelijk verblijf van jouw werknemers onder voorwaarden onbelast hen vergoeden of verstrekken. Hiervoor geldt binnen de werkkostenregeling een zogeheten gerichte vrijstelling. Als je hiervan gebruik wilt maken zonder onderliggende bewijsstukken (‘bonnetjes’), kan dit door aan te sluiten bij de vergoedingen aan ambtenaren op dienstreis.
Advies

Advies

De keuzes en beslissingen die u maakt zijn cruciaal voor het succes van uw onderneming. Bijvoorbeeld advies over de rechtsvorm van uw onderneming, bij uitbreiding of bedrijfsbeëindiging. Wij werken samen met ons zusterbedrijf Omnyacc. Hierdoor beschikken wij over de juiste kennis om u goed te kunnen adviseren.
Invoering UBO-register vertraagd

Invoering UBO-register vertraagd

11-08-2022

De invoering van het zogenaamde UBO-register wordt met enkele maanden uitgesteld. De reden hiervoor is dat de Kamer van Koophandel alle achterstanden inzake de inschrijving niet tijdig kan verwerken.
Online diensten

Online diensten

Altijd en overal uw (loon)administratie bijwerken? Dat kan met behulp van onze online diensten. Bespaar kostbare tijd en ervaar de voordelen van onlinewerken. We kunnen de online-diensten specifiek op uw behoeften afstemmen.
Belastingaangiften

Belastingaangiften

Administratiekantoor Koorn verzorgt alle vormen van belastingaangiften voor ondernemers. Denk aan de omzetbelasting, loonbelasting, vennootschapsbelasting etc. Ook helpen we graag bij een boekenonderzoek door de Belastingdienst. Ons kantoor heeft een convenant met de Belastingdienst voor Horizontaal Toezicht.
Bedrijfsadministratie

Bedrijfsadministratie

Een overzichtelijke organisatie van uw administratie is belangrijk voor een goede bedrijfsvoering. Ons administratiekantoor helpt met het opzetten, uitvoeren en optimaliseren van uw administratie.